sunnuntai 27. marraskuuta 2016

Kakkuja

Nyt tulee taas tämmönen kuvakollaasi-postaus - tällä kertaa kakuista :) Oon innostunu kokeilemaan kaikenlaisia uusia juttuja ja tässä jotain tekeleitäni. Ja totuuden nimissä täytyy myöntää, että homma menee yleensä niin, että mä visioin jotain hienoa ja alan innoissani tekemään - tossa koristeluvaiheessa yleensä menee hermot ja sit J tulee ja pelastaa tilanteen :) Huomaa kyllä, kumpi meistä on taiteellisesti lahjakas :)

Tällä viikolla tehtiin Angry birds -kakku synttäreille. Päällinen on sokerimassaa ja mulla menee ihan jokaikinen kerta hermot sen kanssa - niin nytkin. Ehkä mä vielä jonain päivänä kesytän sen ja saan taipumaan mun tahtoon :)

Viimeisin tekele -  synttärikakku 2-vuotiaalle


Paljukakkuun törmäsin, kun googlettelin ideoita juhannuskakuksi - ja tää oli vaan ihan pakko toteuttaa. Päällinen ja possut sokerimassaa, paljun reunoina halkaistuja Pätkis-patukoita. Olisi kannattanu laittaa ihan kokonaisina, mutta olin ostanu niitä liian vähän. No, onnistuihan se noinkin, mutta hienomman saisi, kun kaikki olisi tasakokoisia.

Juhannuksen "Possut paljussa"-kakku :)


Ristiäisiin tein bebe-leivoksia, mutta sinisävyisenä tietysti, kun oli pojan juhlista kyse :) Ja nää on ihan kokonaisuudessaan mun käsialaa - tämmönen yksinkertanen "kolme hopeapalloa päälle" multa just ja just onnistuu :D

Bebe-leivoksia


Pääsiäisen suklaakakkuakin piti vähän koristella - tämäkin taideteos tais syntyä kokonaisuudessaan mun käsistä :)

Suklaakakku pääsiäiseksi


Seuraavaksi voikin jo alkaa ideoimaan joulu"kakkua" tai jotain leivonnaista. Toki joulutorttuja ja pipareita tulee, mutta olisko ehdotuksia jostain uudesta, mitä kannattais kokeilla?

2 kommenttia:

  1. Ei vitsi toi possukakku on suloinen! Ja toi angry birds... Miten olis jouluksi jouluhalko? https://i.ytimg.com/vi/kks2A6Lv3ZE/maxresdefault.jpg

    VastaaPoista
  2. Kiitos - niitä oli hauska tehä!

    Oi vitsi, tommonen jouluhalko oiskin hieno! Joskus oon ettiny jouluhalon reseptiäkin, mut se jäi silloin kyllä jostain syystä tekemättä. Jos tänä vuonna ottais ton nyt työn alle. Kiitos ideasta!

    VastaaPoista